fbpx

“Palvelu tuntuu niin henkilökohtaiselta, että välillä unohdan Valjaalla olevan muitakin asiakkaita”

By 18/03/2018Yleinen

Finsurance Oy:n toimitusjohtaja Hermanni Vuorinen ylistää taloushallintokumppaninsa palvelualttiutta.
Finsurance Oy pyörittää neljää Fennia-vakuutusyhtiön konttoria pääkaupunkiseudulla. Vuorinen on luottanut Valjas Oy:n asiantuntemukseen koko yrittäjäuransa ajan.

Jalkapalloa seuraaville Hermanni Vuorisen nimi saattaa kuulostaa tutulta. Mies pelasi ammatikseen jalkapalloa Suomessa ja Euroopassa vuoteen 2012 asti. Tuolloin loukkaantumis- ja toipumiskierre sai aikaan päätöksen, että pitäisi tehdä jotain muuta. Toipuessaan Suomessa akillesjänteen operoinnista Vuorinen kävi paikallisessa Fenniassa hoitamassa vakuutusasioitaan ja kiinnostui vakuutusedustajan työstä. Hetken mielijohteesta hän kysyi edustajan esimiehen numeroa. Ei mennyt kauaakaan, kun hänellä oli oma yritys pystyssä ja työt vakuutusedustajana Tikkurilan Fenniassa alkoivat. Vaikka taskussa olivatkin tradenomin paperit, Vuorinen joutui hommiin lähes kylmiltään.

“Pärjään sillä, että kyselen viisaammilta, luen ja kuuntelen. Päämieheltäni Fenniasta on aina tullut paljon tukea, ja tuttujen kautta löysin taloushallintokumppanikseni Tasasen Pasin ja Valjaan.”

Yrittäjyys motivoi kuten jalkapallo

Muutaman kuukauden töitä tehtyään Vuoriselle avautui paikka ryhtyä pilotoimaan konttoriyrittäjyyttä, kun Fennian Tapiolan-toimistoon haettiin yrittäjää. Konttoriyrittäjä ottaa vastuulleen koko toimipisteen ja sen työt: vakuutusmyynnin, vakuutusten toimeenpanot sekä irtisanomiset ja asiakaspalvelun. Vuorinen ja hänen kollegansa tarttuivat haasteeseen “koska pyydettiin”.

“Se oli jännittävää, kaikki oli uutta. Palkkasimme porukan ja loimme rutiinit. Kun homma lähti käyntiin, tulosta alkoi syntyä. Mutta teimme kyllä töitäkin hullun lailla.” Toisaalta 12-tuntisia päiviä jaksaa, kun motivaatio on kohdallaan. Entinen hyökkääjä löysi uudesta työstä paljon samaa kuin jalkapallosta.

“Kun löytää toimivan ratkaisun asiakkaalle, tulee samanlaisia onnistumisen tunteita kuin maalinteossa.”

Nyt Finsurance Oy työllistää 11 henkilöä neljässä toimipisteessä: Espoossa Tapiolassa ja Sellossa sekä Helsingin puolella Kampissa ja Kannelmäessä. Liikevaihto lähentelee kahta miljoonaa euroa.

Valjas ei jätä pulaan taloushallinnossa

Valjas on ollut Vuorisen taloushallintokumppani koko yrityksen olemassaolon ajan. “He ovat auttaneet ihan kaikessa, yrityksen perustamisen alkubyrokratiasta lähtien.”

Kun Vuorinen alkoi palkata työvoimaa, Valjaalta neuvottiin työnantajavelvoitteiden kanssa. Edelleenkin kun postissa tulee jokin reagointia vaativa Kelan korvaushaku tai työterveyslaitoksen kysely, lappu lähtee skannerin kautta Valjaalle.

“Ei ole asiaa, mihin heiltä ei saisi apua. Palvelu tuntuu niin henkilökohtaiselta, että välillä unohdan, että Valjaalla on muitakin asiakkaita”, Vuorinen naurahtaa.

Myös työkalut, kuten Netvisor-taloushallinto-ohjelma ja kuittien käsittelyyn tarkoitettu Bezala kirvoittavat kehuja. Finsurancen taloushallinto pyörii paperittomasti. Silti sähköinen taloushallinto ei voi korvata ihan kaikkea.

“Antoisinta on istahtaa kerran vuodessa kasvokkain käymään läpi tilinpäätöstä. Kun luvut käy läpi, oppii samalla uutta omasta liiketoiminnastaan.” Luotettavan kumppanin kanssa on hyvä jatkaa oman liiketoiminnan kehittämistä ja kasvattamista.

“Valjaan kanssa tiedän, että asiantuntemus on kohdallaan, eivätkä he jätä meitä pulaan. Kaikki hoituu aina.”

 

Author: Jutta Koivulahti